UWAGA!!! NOWY ADRES E-MAIL SZKOŁY: >>> sp1ptaszkowa@gminagrybow.pl <<<
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Reset

Jeszcze troszkę z minionego roku szkolnego …

Dnia 8 maja 2023 r. uczniowie klasy II naszej szkoły udali się na wycieczkę do Sandomierza. Na parkingu przywitał nas przewodnik. Zwiedzanie tego pięknego miasta rozpoczęliśmy od Rynku - głównego placu miasta. Bardzo nietypowy, bo spadzisty, ze wszystkich stron otoczony pięknymi, kolorowymi kamieniczkami. W jego centralnej części zobaczyliśmy ratusz. Później udaliśmy się do Bramy Opatowskiej, aby móc podziwiać panoramę naszego małego, polskiego Rzymu. Ciekawą atrakcją było ucho igielne, przez które przeszliśmy, myśląc o swoich marzeniach. Podobno powinny się spełnić właśnie dzięki temu. Następnie udaliśmy się do wąwozu św. Królowej Jadwigi. Przeszliśmy również podziemną trasą turystyczną oraz odwiedziliśmy zbrojownię rycerską, gdzie mogliśmy zobaczyć i przymierzyć zbroje rycerskie. Z zainteresowaniem uczniowie wysłuchali legendy o Halinie Krępiance, która poświęcając swoje życie uratowała Sandomierz przed najazdem Tatarów.
Na koniec, ciekawym punktem naszej wycieczki było odwiedzenie Muzeum Ojca Mateusza. Figury woskowe aktorów grających w serialu zrobiono niezwykle realistycznie. Można usiąść przy stole z Pluskwą, pokrzątać się po kuchni z Natalią, popracować na komisariacie z Możejką i wreszcie znaleźć się w areszcie pod czujnym okiem Nocula. Super atrakcja nie tylko dla fanów serialu.

Z uśmiechami na twarzy i zmęczonymi nogami  wieczorem wróciliśmy do Ptaszkowej.

Data dodania: 2023-06-24 13:37:20
Data edycji: 2023-06-24 13:45:00
Ilość wyświetleń: 235
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej