UWAGA!!! NOWY ADRES E-MAIL SZKOŁY: >>> sp1ptaszkowa@gminagrybow.pl <<<
Deklaracja dostępności
Reset

Wycieczka do Warszawy i Łodzi

W dniach od 22 do 24 maja uczniowie klasy 8 i czworo uczniów klasy 6  uczestniczyli w wycieczce do Warszawy i Łodzi. Pierwszego i drugiego dnia zwiedzaliśmy Warszawę. Odbyliśmy spacer po Łazienkach Królewskich. Następnie udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik gdzie szczególnie zainteresowała nas wystawa poświęcona sztucznej inteligencji (samochody przyszłości, roboty, z którymi można rozmawiać).Spędziliśmy tam trzy godziny. Później jechaliśmy metrem do kolejnego punktu zwanego Manhattanem – jedyny zespół biurowców o wysokości ponad stu metrów. Jeden z nich jest najwyższy w Polsce i UE. Bardzo interesująca była wędrówka po Starym Mieście gdzie poznaliśmy historię powojennej Warszawy oraz współczesne miasto. Szliśmy pięknymi odnowionymi uliczkami, Rynkiem Starego Miasta, aż na Plac Zamkowy. Odwiedziliśmy też Muzeum Warszawy. Drugiego dnia metrem pojechaliśmy pod Pałac Kultury i Nauki gdzie z tarasu widokowego na 30 piętrze podziwialiśmy panoramę Warszawy. Potem zwiedzaliśmy Muzeum Techniki. Następnie udaliśmy się do Zamku Królewskiego, który obejrzeliśmy z wielkim zainteresowaniem. W czasie zwiedzania nad Warszawą przeszła wielka ulewa ale na szczęście po wyjściu było pięknie i słonecznie. Na koniec dnia udaliśmy się na nocleg do Łodzi.

Ostatni dzień spędziliśmy w Łodzi. Rano pojechaliśmy do Muzeum Kinematografii oraz jego filii EC1 gdzie uczniowie uczestniczyli w warsztatach z zakresu charakteryzacji filmowej. Profesjonalna charakteryzatorka pokazała np. jak młodą osobę można postarzyć, jak wykonać blizny, rany cięte, kłute, postrzałowe. W dalszej części nasi uczniowie tworzyli własne charakteryzacje. Zajęcia wszystkim się podobały. Następnie zwiedzaliśmy wystawę „Kino Polonia” poświęconą polskiej  Po krótkiej przerwie w Muzeum Kinematografii oglądaliśmy scenografie do różnych bajek . Później odwiedziliśmy Pałac Scheiblera – najbogatszego człowieka w Łodzi. W pobliżu znajduje się Szkoła Filmowa. Po południu udaliśmy się na słynną ulicę Piotrkowską gdzie kręcony jest film Komisarz Alex. Na koniec dnia zobaczyliśmy Pałac Izraela Poznańskiego oraz olbrzymie Centrum Handlowe MANUFAKTURA  mające powierzchnię 270000m2 powierzchni użytkowej. Około 18.00 udaliśmy się w drogę powrotną.

Data dodania: 2024-05-31 19:05:11
Data edycji: 2024-05-31 20:12:47
Ilość wyświetleń: 233

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej